Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Het gaat erg goed met Behemoth. The Apostasy, het laatste studioalbum van de band rond Nergal is overal juichend ontvangen - tot de New York Times aan toe - en heeft de Polen ook verdiend weten op te waarderen van ondergewaardeerde lieveling van de metalpers tot een band wiens gecorpsepainte tronies je aanstaren vanaf de grote metaltijdschriften. Kortom: Behemoth is een band die het tij mee heeft. Om dat zo te houden, is gekozen voor de bekende strategie van het uitbrengen van een livealbum om het gat tot de volgende plaat te overbruggen.
Nou is het soort technische metal dat Behemoth speelt niet echt livemuziek. Een flink deel van de concerten verzandt in een geluidsbrij waarin het enige instrument dat te onderscheiden is, het gehamer van de basdrum is. Heeft de geluidsman zijn zaken wel voor elkaar, dan laat de aard van de muziek zo weinig ruimte voor improvisatie, dat het enige verschil met de cd zit in extra volume en het visuele aspect. En dat zijn nou net twee factoren die wegvallen op een live-cd.
En inderdaad is At the Arena ov Aion gevuld met uitvoeringen van Behemoth-klassiekers die weliswaar speltechnisch indrukwekkend zijn, maar die niets extra's brengen ten opzichte van de studioversie. Ja, er is een drumsolo, maar dat is eerder een extra reden At the Arena ov Aion links te laten liggen.
http://www.kindamuzik.net/recensie/behemoth/at-the-arena-ov-aion-live-apostasy/18071/
Meer Behemoth op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/behemoth
Deel dit artikel: