Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
De overstap van noiselabels zoals Hanson, No Fun en hun eigenste Wagon/Gneiss Things naar Editions Mego doet wellicht menigeen de wenkbrauwen fronsen maar eigenlijk is dit niet zo vreemd. Op Does It Look Like I'm Here? verkent de band uit Columbus, Ohio nieuwe horizonten en de resultaten sluiten in zekere zin toch wel aan bij de brede catalogus die het Oostenrijkse, door Peter Rehberg geleide label biedt.
Eerdere releases zoals Solar Bridge, What Happened of de split-cd met het Japanse Pain Jerk die naar aanleiding van de Europese tour in 2009 uitgebracht werd, kenmerkten het trio als gezelschap dat met analoge synthesizers composities maakte die (gaandeweg) steeds door allesverschroeiende drones gedomineerd werden.
Een dergelijke aanpak vormt nog steeds de basis voor het titelnummer en het onvolprezen 'Genetic' maar op Does It Look Like I'm Here? bouwen John Elliott, Steve Hauschildt en Mark McGuire creatief verder op deze strategie. Anno 2010 klinkt Emeralds veel opener, veel frisser en heeft elk muzikaal instrument een eigen inbreng. Dat is een slimme zet waarvoor James Plotkin, die de mastering voor zijn rekening nam, wellicht medeverantwoordelijk is.
Does It Look Like I'm Here? is een veelzijdige collectie van nummers die de muzikale reikwijdte van Emeralds herdefinieert. En de synthese tussen drones, krautrock, easy listening en soundscapes die met een vleugje pop overgoten wordt, is veelbelovend. Emeralds staat open voor verandering en net dát maakt de band interessant.
http://www.kindamuzik.net/recensie/emeralds/does-it-look-like-i-m-here/20178/
Meer Emeralds op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/emeralds
Deel dit artikel: