Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Zoals de titel al doet vermoeden, is Marco Bailey’s Live at Ageha Tokyo een mixset die opgenomen is in de Ageha-discotheek te Tokyo. Deze befaamde discotheek vormt het summum op uitgaansgebied in Japan, niet in de laatste plaats vanwege de geheime zaal met Mangaporno op de muren.
De draaiende Belg is de eerste om grif toe te geven dat de langspeler geen nauwkeurig uitgebalanceerde mix biedt. In plaats van het nieuwste van het nieuwste op luistervriendelijk en conceptueel verantwoord minimal- en technogebied ging de Belg voor het gevoel van de avond. Dat gevoel is samen te vatten in één werkwoord: knallen.
En knallen was het die avond, dat staat vast. Tachtig minuten lang hoor je een constant spanningsveld tussen opbouw en ontlading, wat ertoe leidt dat op momenten van apotheose het uitzinnige publiek bijna de opname overschreeuwt. Bailey wordt daarbij stevig geholpen door een fikse rits hits. Met onder meer Deetron, Johannes Heil en Steve Robotnic op de playlist weet de liefhebber van melodieuze, opzwepende techno al direct dat er een dampend en kolkend bad voor hem klaarstaat.
Te midden van al het geweld bevat Live at Ageha Tokyo twee eruit springende climaxen. Het eerste, expliciete hoogtepunt vindt plaats tijdens Tekels drilboortechnoplaat ‘Pompier Bon Oeuil’, waarbij alle Japanners in de zaal elke nieuwe basarpeggio lijken te beantwoorden met een auditief orgasme. Van een geheel andere orde is afsluiter ‘Winter’ van Aril Brikha. Het publiek verdwijnt dan gelukzalig in de warme dekens van deze wonderschone single.
Een lang afspeelleven is Live at Ageha Tokyo niet beschoren, maar voor zolang het duurt is het smikkelen dat het een aard heeft. Net als je favoriete pizza dus. En daar is bij tijd en wijle niks mis mee.
http://www.kindamuzik.net/recensie/marco-bailey/live-at-ageha-tokyo/15435/
Meer Marco Bailey op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/marco-bailey
Deel dit artikel: