Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Voor iedereen die denkt dat de Queens of the Stone Age net zo goed de Josh Homme Band had kunnen heten of die teleurgesteld was in het laatste album van The Dwarves: A Drug Problem That Never Existed van de man die na Maradonna en Whitney Houston de grootste pleitbezorger is van Colombia's belangrijkste exportproduct: QotSA-bassist Nick Oliveri. Ook wel bekend als Dwarves-gitarist Rex Everything. Of die kale schreeuwlelijk. Of de meest ondergewaardeerde muzikant in rock.
Want die zogenaamde lijnensnuivende idioot heeft wel al een stel bonafide klassiekers als 'Tension Head', 'You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire' en 'Ode to Clarissa' op zijn naam staan. En daar voegt hij er nu weer een aantal aan toe.
Waaronder typische schreeuwtherapiesessies als 'Open Up and Bleed for Me' en 'Here We Come'. Wat een energie! Wat een gekte!
Maar Oliveri kan meer.
Wat te denken van het akoestische(!) 'All I Can Do' en 'Day I Die'? Akoestische klootzakkenrock die zo van Guns n' Roses' 'Lies' afkomstig had kunnen zijn. Of de industriële opener 'Meth, I Hear You Callin''? Een stuk beter dan alles op de laatste Ministry-plaat. Of het door een mooie baslijn aangedreven melancholieke duet met QotSA-maatje Mark Lanegan 'Four Corners'? Een nummer dat herinneringen oproept aan Mad Season. Of 'Detroit', dat totaal niet zou misstaan op Songs for the Deaf?
Dus hoezo gillende stoorzender? Hoezo talentloze naaktloper? Hoezo drugprobleem? A Drug Problem That Never Existed is een dikke middelvinger naar alle critici. Een "fuck you, I'm free!".
http://www.kindamuzik.net/recensie/mondo-generator/a-drug-problem-that-never-existed/3767/
Meer Mondo Generator op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/mondo-generator
Deel dit artikel: