Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Je hebt van die artiesten die jarenlang in de schaduw weten te blijven maar stiekem wel de ene na de andere goede single uitbrengen. En af een toe een album. Todd Osborn uit het nabij Detroit gelegen stadje Ann Arbor is zo iemand.
Maatje van James T. Cotton, die net als Osborne de letters OLD SCHOOL in vette kapitalen op al z'n producties geschreven heeft staan. Bij Gilles Peterson verscheen de Amerikaan wel op de radar, dankzij z'n Afrika EP. Dat Masters at Work-achtige tribal housenummer vind je terug op Osbornes titelloze album, net als een aantal van z'n andere singles die hij de afgelopen jaren maakte.
Bij elkaar gezet valt op hoe veelzijdig Osborne (die zichzelf ook wel eens Soundmurderer noemt) eigenlijk is. Hij draait zijn hand niet om voor een portie vette vintage acid ('Control Me'), rolt z'n machines een paar nummers verder door een dressing van The Black Dog en B12 ('Outta Sight') om vervolgens keihard terug te racen naar het Detroit van Underground Resistance en The Martian ('Junk Food'). Als je dan weet dat Todd Osborn een groot deel van dit album maakte op door hemzelf ontworpen software op een handgebouwde computer, dan snap je dat het hoog tijd is dat hij uit de schaduw getrokken wordt. Wat een held.
http://www.kindamuzik.net/recensie/osborne/osborne/16900/
Meer Osborne op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/osborne
Deel dit artikel: