Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Tijdens zijn carrière - die in de jaren zestig startte - plaveide R. Stevie Moore een muzikaal pad dat bovenal eigenwijs is. Zijn aanpak werd al snel een gangbaar sjabloon voor lofi-experimenten en het muzikale eclecticisme zorgde door de jaren heen voor een brede schare aan volgelingen die zich aan Moores muzikale én visuele mosterd laafden.
Moore is een van die artiesten voor wie selectie en spaarzaamheid taboe lijken. Intussen bracht hij al meer dan vierhonderd releases uit en hij werkte samen met een heel leger aan artiesten. Zijn recente samenwerking met Ariel Pink legde hem geen windeieren. De laatste jaren strijkt Moore dan ook steeds vaker op Europese podia neer en lijkt hij bekender te zijn dan ooit.
Enkele weken geleden bracht het Franse 2000 Records Herald, Goods uit, een pareltje vol zomerse popmuziek waar zelfs Simon & Garfunkel jaloers op zouden worden. Moore heeft er samen met een zekere Victor Lovera het hoogste woord en beiden worden bijgestaan door zonnige snaren.
Herald, Goods klinkt als een bevroren tijdsdocument. De een zal dit gedateerd noemen, de ander zal er melancholische waarden aan verbinden. Hoe het ook zij, de release is in elk geval een consistent werkstuk dat aangeeft op welke manier R. Stevie Moore zich in één specifiek subgenre vastbijt en zich er helemaal in verliest. Om te horen hoe hij uiteenlopende facetten van het popjargon vakkundig verhaspelt tot zijn handelsmerk, is echter meer nodig. Mensen die veel tijd hebben kunnen eindeloos verdwalen in de zogeheten R. Stevie Moore Cassetteclub.
http://www.kindamuzik.net/recensie/r-stevie-moore-victor-lovera/herald-goods/24992/
Meer R. Stevie Moore & Victor Lovera op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/r-stevie-moore-victor-lovera
Deel dit artikel: