Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Vol trots meldt Michel Amato op de cd-hoes van A.N.D. N.O.W… “no computer, no editing”. Daarmee karakteriseert The Hacker ook direct zijn tweede mixalbum. Wars van de huidige trend om klinische Ableton-mixen te maken waarop het bronmateriaal naar hartenlust wordt gemanipuleerd, legt The Hacker zestien onvervalste electroplaten op de draaitafels. Samen met zijn directe mixaanpak resulteert dat in een ongepolijste en genrewaardige aaneensmeding van geluiden. Op de equalizer wat laag eraf en hoog erbij, faders in een keer opengooien, even beide platen tegelijkertijd laten horen, en botweg weer verder. Daarnaast pakken de Stantons het nodige gekraak en geruis op, zodat het echte vuige electrogevoel ontstaat.
De plaatkeuze op A.N.D. N.O.W… is net zo a-modieus als de mixtechniek. The Hacker bestrijkt het hele electro-oeuvre van de jaren tachtig (Liaisons Dangereuses, Model 500 en het onvermijdelijke Front 242) tot het hier en nu (het niet eerder uitgebrachte ‘Link 1’ van The Hacker zelf) en gaat daarbij niet bepaald genuanceerd te werk. Droge, koude platen (Luke Eargoggle met ‘A2’) worden probleemloos doorgestart met knisperende hits (Perspects’ ‘Strap’), zodat elke nieuwe plaat direct een verrassingseffect sorteert. Hoogtepunten zijn Kiko & Gino’s meesterwerk ‘Oddyssey’, het mysterieuze ‘Space Model’ van Revolving Eyes en The Hackers eigen ‘Flesh & Bones’. Al met al is A.N.D. N.O.W… een interessant mixalbum met een lekker korrelige mixtechniek, een brede selectie platen en een verfrissende aanpak te midden van het huidige compilatieklimaat.
http://www.kindamuzik.net/recensie/the-hacker/a-n-d-n-o-w/13101/
Meer The Hacker op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/the-hacker
Deel dit artikel: