Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Alleen de naam al was controversieel: Kloppende Lul. Want dat betekent Throbbing Gristle eigenlijk. Eind jaren zeventig ploegde dit Britse avant-gardecommando, bestaande uit Chris Carter, Peter Christopherson, Genesis P-Orridge en ex-pornoster Cosey Fanni Tutti, de zwartgeblakerde velden van de punk nog eens flink om. Hun wapens: elektronische instrumenten, controversiële optredens en het eigen Industrial Records. Daarmee waren ze een van de eerste elektronische acts die in eigen beheer hun platen uitbracht. Moeilijke, maar baanbrekende platen. Veel hedendaagse technomuzikanten noemen naast Kraftwerk steevast Throbbing Gristle als belangrijke invloed. Niet zo gek dus dat jongens als Carl Craig, Andrew Weatherall en Keith Tenniswood graag ja zeiden tegen een remixverzoek. Vreemder is dat ook Simon Ratcliffe van Basement Jaxx groot TG-fan blijkt. Dit remixalbum is in ieder geval dik in orde. De nieuwe versies van oude klassiekers als Persuasion, Hot On The Heels Of Love en United hebben dezelfde middelvinger-attitude als de verontrustende, donkere originelen destijds. Half mei is er in Zuid-Engeland een driedaags elektronisch festival met als hoogtepunt een reünieconcert van Throbbing Gristle. Meer informatie daarover vind je op hun website.
http://www.kindamuzik.net/recensie/throbbing-gristle/mutant-tg/5596/
Meer Throbbing Gristle op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/throbbing-gristle
Deel dit artikel: