Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Jamie Cullums beroemdste uitspraak zal ongetwijfeld zijn dat hij voor de jazz muziek heeft gekozen omdat hij daarin meer kan improviseren. Daar lijkt op cd niet al te veel van te merken, maar live des te meer. Gelukkig maar; ik was bijna bang dat hij na het succes van ‘Everlasting Love’ de gladde kant op zou gaan.
Maar al tijdens de eerste nummers van zijn optreden in een tot de nok toe gevuld Paradiso blijkt daar geen enkele sprake van. In opener ‘There Are The Days’ en de N*E*R*D-cover ‘Frontin’’ laat Cullum merken live maar al te graag zijn eigen gang te gaan en zijn voortreffelijke – overigens voor de helft Nederlandse – begeleidingsduo steunt hem prima in zijn improvisaties. Bovendien kan hij nog best goed beatboxen.
Wat verder volgt is een goede keuze van covers zoals ‘Light My Fire’, een enkel nieuw liedje als ‘Why Do Today What You Can Do Tomorrow’, een dwarsdoorsnede van zijn laatste succes cd Twentysomething en de singles ‘All At Sea’ en ‘Everlasting Love’, de laatste door Cullum ironisch aangekondigd als “our chart hit.”
Hij had voor de nieuwste Bridget Jones-film eigenlijk drie nieuwe nummers geschreven, die hebben het echter niet gehaald. Op een van die drie wordt het publiek vanavond getrakteerd, maar we moeten dus niet verbaasd zijn dat hij ineens vanuit het vrouwelijk perspectief gaat zingen.
Jamie Cullum heeft bovendien het handboek “hoe pak ik als artiest mijn zaal compleet in” van voren naar achteren doorgespit. Wij noteren: het publiek mee laten zingen, heen en weer rennen en springen op het podium, de zaal in lopen om even later achter de bar achterin de zaal op te duiken, de toeschouwers uitvoerig bedanken voor alle toegeworpen T-shirts en natuurlijk enkele woordjes spreken in het Nederlands.
Jamie komt er wel.
http://www.kindamuzik.net/live/jamie-cullum/jamie-cullum/8065/
Meer Jamie Cullum op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/jamie-cullum
Deel dit artikel: