Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Cut Hands, het recent opgestarte cd-r-label van KindaMuziks eigenste Joris Heemskerk, heeft als onheilspellende ondertitel ‘cemetary psychedelics’. En daar is geen woord van gelogen. Neem nu de tweede release, Jour Ouvrable III van het Finse Cahier.
Het eerste nummer smeert al onmiddellijk onverstaanbare demente kinderrijmpjes over bakken feedback, een stem die overigens verderop nog terugkeert. Dat wil echter niet zeggen dat er niet ergens diep in de mix van deze zeven nummers (die allemaal overigens ‘Sin Fe’ heten) een breekbare schoonheid verborgen zit.
Cahier mag zich dan wel ongestoord te buiten gaan aan oorscheurende noise en feedback, toch vermoed je op bepaalde momenten dat de onaanraakbare schoonheid van My Bloody Valentine en andere shoegazers een invloed geweest is. Maar verwacht van die schoonheid nu ook weer niet te veel.
Even verderop lijkt het wel alsof Satan hemzelve in de computer geslopen is, zo hard lijkt het alles overrompelende machinegegrom en -gesnerp op de smerigste death metal. Te verstaan: death metal die zonet door een horde hongerige wolven tot stukken werd gereten. Gelukkig mag er bij de bewerkte pianotonen van de afsluiter opnieuw even geademd worden.
Voor hen die graag ook overdag naar ontregelende muziek luisteren die daarna vooral je nachtmerries gaat bevolken, is Cahier een aanrader. Maar niet komen klagen als je de slaap voor een paar dagen niet meer kunt vatten.
http://www.kindamuzik.net/recensie/cahier/jour-ouvrable-iii/15048/
Meer Cahier op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/cahier
Deel dit artikel: