Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Met Wild Side bracht regisseur Sébastien Lifshitz een troosteloze maatschappij in beeld. Alles draait er rond de transseksuele prostituée Stéphanie die haar dagen slijt met een mannelijke prostituée van Afrikaanse afkomst en een Russische ober die de Franse taal nauwelijks machtig is. Van de regen geraakt het drietal in de drop want als de moeder van Stéphanie ernstig ziek wordt, verhuist het trio gezwind naar het grauwe landschap in het Noorden van Frankrijk om haar bij te staan tijdens haar laatste dagen. En dan sterft ze. Wordt de dramatiek ten top gedreven of is het eerder een saaie bedoening? Op basis van de schaarse informatie die op betrouwbare forums aangetroffen wordt gaat de publieke opinie de laatste richting uit.
Maar gelukkig is er Jocelyn Pook die met haar composities de soundtrack van Wild Side toch heel wat kleur geeft. De orkestraties zijn klassiek maar daarom niet minder mooi. Hemelse violen weten je mee te slepen terwijl harp, piano, gitaar en contrabas voor een sober maar beredeneerd klankenpallet zorgen. Gelukkig wordt het nooit overdadig en ligt de nadruk eerder op de onderlinge verbondenheid van de nummers. En dat is meteen de reden dat het geheel iets meeslepends over zich heeft.
De stukken hebben natuurlijk wel een erg klassieke inslag. Maar dat deert niet en de schoonheid zit in de eenvoud. Het is alleen jammer dat het album wordt in- en uitgeleid door zangpartijen die de breekbaarheid wat te niet doen. Ook al wordt er op ‘I Fell in Love With A Dead Boy’ mijmerend teruggeblikt op de aanzet van een verwrongen levensweg.
http://www.kindamuzik.net/recensie/jocelyn-pook/wild-side/7455/
Meer Jocelyn Pook op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/jocelyn-pook
Deel dit artikel: