Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Marissa Nadler is al enkele jaren niet meer weg te denken uit het folkspectrum waar ze intussen een eigen stem tussen gelijkgezinde zielen zoals Josephine Foster, Alela Diane en Larkin Grimm gevonden heeft. Het grote verschil is echter dat Nadler steeds de eenvoud van haar ingetogen folknummers heeft benadrukt.
Nadlers eerste twee in eigen beheer opgenomen cd's stonden vol donkere verstilde folk waar minimale orkestraties en ingetogenheid centraal stonden. Vanaf Songs III: Bird on the Water hanteert de jonge Amerikaanse singer-songwriter een voller klankenpalet en deze evolutie wordt op Little Hells verder doorgezet.
Marissa Nadlers ijle stem domineert nog steeds maar de orkestraties zijn voller, waardoor het uiteindelijke resultaat gevarieerder klinkt dan haar voorgaande muzikale creaties. Op 'Mary Come Alive' duikt zelfs percussie op. Op basis van deze instrumentale invulling zou je Nadler een zekere countrygevoeligheid kunnen toewijzen. Aan de andere kant van haar muzikale spectrum domineert nog steeds de eerdere minimale puurheid, zoals bijvoorbeeld op 'Ghosts and Lovers'.
Deze muzikale verrijking doet Nadler goed en zorgt ervoor dat haar ingetogenheid andere wegen kan verkennen. Little Hells is een werkstuk waarin het potentieel van haar muzikale kunnen het best tot uiting komt en dat door de subtiele variaties mogelijk ook het grotere publiek kan bekoren.
http://www.kindamuzik.net/recensie/marissa-nadler/little-hells/18322/
Meer Marissa Nadler op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/marissa-nadler
Deel dit artikel: