Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Dertien jaar een muis in huis, dat kun je een relatie noemen. Hij is een volhouder, de Amerikaanse multi-instrumentalist Adam Pierce. What It Means To Be Left-Handed is zijn zevende album op Fat Cat, het Londense platenlabel dat zijn poppy postrockavonturen vanaf het begin steunde. Het kan dus wel, een gelukkig huwelijk tussen muis en poes.
Opvallendste verschil tussen deze nieuwe keutel en voorloper Mice Parade (een mini-album uit 2007) zijn de Afrikaanse invloeden. Dat begint al met openingsnummer 'Kupanda', waarop gastzangeres Somi in het Swahili zingt terwijl een Spaanse gitaar vrolijk meetokkelt.
Wacht even hoor: postrock met flamenco, IJslandse en Afrikaanse muziek? Is dat niet net zoiets als paella met appelmoes en bobotie? Nee, dat is het gelukkig niet. Pierce toonde zich de afgelopen jaren steevast een meester in het fuseren van allerlei muziekstijlen zonder zijn lofi- en rockverleden te verloochenen. Een beetje zoals Animal Collective dat ook al jaren doet. Die groep maakt trouwens regelmatig gebruik van Pierce's studio in het bos nabij New York, maar dat terzijde.
Twee covers haalden het album, waarvan Lemonheads 'Mallo Cup' het meest opvallend is. Vooral vanwege z'n stevigheid. Ongewoon voor de meestal niet zo explosieve Pierce.
De veelheid aan ideeën en stijlwendingen mag af en toe wat vermoeiend zijn, What It Means To Be Left-Handed bevat genoeg goede liedjes om iedereen bij de les te houden. Of je nou linkshandig bent of niet.
http://www.kindamuzik.net/recensie/mice-parade/what-it-means-to-be-left-handed/20712/
Meer Mice Parade op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/mice-parade
Deel dit artikel: