Onze laatste liverecensie.
Onze laatste albumrecensie.
Ons laatste interview.
Onze laatste video.
Dit is pas de tweede release van het Belgische label Matamore. Eerder werd een split van de Nederlandse postrockers We vs Death en de Belgen Tom Sweetlove in België op dit label uitgebracht en nu is het de beurt aan Raymondo. “Belgian indie rock’s best kept secret” wordt er op de site van Matamore geschreven over deze Brusselse band rond Christian Nolf. Ze hebben het zeker goed verborgen gehouden in Vlaanderen en Nederland, want een zoektocht op internet levert bijna uitsluitend verwijzingen naar Franstalige sites op.
Dit debuutalbum, dat tot stand kwam met producer Adam Wiltzie (Windsor for the Derby, Bedhead), kan mijn goedkeuring zeker wel wegdragen. Het doet qua intense sfeer en stemmigheid soms denken aan het Nederlandse At the Close of Every Day. Maar even vaak zet Raymondo de gordijnen op een kier om zomerse zonnestralen naar binnen te laten. En dan is zelfs een uitstapje naar bossanova (‘To the Future’) mogelijk, hoewel dat toch behoorlijk melancholisch blijft klinken door Christian Nolfs hese en triestige stem.
Het zorgvuldig uitgekiende gitaargetokkel, een zo nu en dan aanzwellende trompet en de warme geluidseffecten op de achtergrond maken dit album een warme sfeerplaat, die niet altijd beklijft, vooral de tweede helft van de cd, maar wel makkelijk weg luistert in de late uurtjes.
MP3: Open Air Projection
MP3: She’s Like a Fruit
MP3: The Highest Restaurant
http://www.kindamuzik.net/recensie/raymondo/raymondo/8004/
Meer Raymondo op KindaMuzik: http://www.kindamuzik.net/artiest/raymondo
Deel dit artikel: